tel. kom. 537 271 291

fax 22 257 82 32

Nie wstyd nie wie­dzieć, lecz wstyd nie pragnąć swo­jej wie­dzy uzupełnić.

Feliks Chwalibóg


Pełny tytuł: Złote zasady marketingu online

Seria: Prawo i ekonomia
Autor -  Matthew Jagiello
Wydawca - "ARTEFAKT.EDU.PL sp. z o.o.", Kraków 2018
ISBN 978-83-64983-10-8
250 stron, format A5 oprawa miękka klejona

W dzisiejszym świecie profesjonalna sprzedaż towarów i usług istnieje głównie w sieci internetowej. Ale samo być, nie znaczy mieć - celem biznesu jest generowanie zysku. Miarą sukcesu staje się skuteczne dotarcie do klientów w Internecie. Chcesz wiedzieć, jak to zrobić, a przy okazji pokonać rynkową konkurencję i zaoszczędzić sporo pieniędzy na kampaniach reklamowych? Odpowiedzi na te i więcej pytań odnajdziesz w niniejszej książce.

Nie ma znaczenia, czy właśnie wpadłeś na pomysł biznesu życia, czy już od lat prowadzisz własną firmę. A może dopiero zaczynasz od strony internetowej i nie wiesz jak krok po kroku ją właściwie stworzyć, albo dawno funkcjonujesz na wirtualnym rynku, ale niekoniecznie wiesz jak przekonać do siebie szerszą rzeszę klientów? W każdym z tych przypadków poznanie złotych zasad i tajników marketingu online pomoże w generowaniu większych zysków. Poniżej kilka głównych zagadnień opisanych w poradniku:

Jak ułożyć strategię marketingową?

Jak nie ośmieszyć swojej firmy złym marketingiem?

Jak samodzielnie skonstruować przyciągającą klientów stronę www?

Newsletter - jak nie trafić do spamu i zdobyć nim klientów?

Jak niskim kosztem prowadzić skuteczne działania Public Relations?

Jak wykorzystać SEO, Outreach, AdWords, Remarketing i inne metody promocji?

Content marketing i copywriting - jak pisać zrozumiale i zapadać w pamięć czytelników?

Jak idealnym postem podbić media społecznościowe takie jak Facebook?

Jak samodzielnie przygotowywać grafiki na strony www i do materiałów reklamowych?

Jak prowadzić kampanie marketingowe w zgodzie z RODO (ochroną danych osobowych) i prawem autorskim?

Jak prowadzić analitykę swojego e-biznesu?



Matthew Jagiello:
ekspert od digital marketingu i nowoczesnych technologii. W branży od 2010 roku, rozwijał w Polsce takie marki jak Intel, ASUS, Huawei, Nikon i Schneider Electric. Trener Startup Academy, prelegent Google Developer Group Polska, występował m.in. w Hamburgu i Barcelonie. Urodzony w roku 1991 w Warszawie. Absolwent Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim, uzyskał stypendium naukowe w Tartu Ülikool (Tartumaa, Estonia). Prywatnie miłośnik gadżetów i aktywnego trybu życia.


Spis treści:

Powitanie  9

1. Krótka historia marketingu 11
1.1. Definicja 11
1.2. Ewolucja medium 13
1.3. Logo 13
1.4. Znak 16
1.5. Ekstrawagancja 18
1.6. Maskotki 21
1.7. Piosenki firmowe 22
1.8. Internet 23
1.9. Cel 24

2. Strony internetowe 26
2.1. Fold 32
2.2. Reszta strony 41
2.3. Kontakt 50
2.4. Elementy graficzne 51
2.5. Landing page 52
2.6. Wydajność 58
2.7. Plik .htaccess 68
2.8. CDN 75
2.9. Zewnętrzne skrypty 77
2.10. Znaki zapytania 78
2.11. Google AMP 79

3. Promocja strony i PR 81
3.1. Pozyskiwanie ruchu 81
3.2. Public Relations 81
3.3. Outreach 89
3.4. SEO 90
3.5. Płatne formy 110
3.5.1. Bannery 111
3.5.2. SEM 113
3.5.3. AdWords c.d. 114
3.5.4. Reklama bezpośrednia 115
3.5.5. AdBlock 117
3.5.6. LinkedIn 118
3.5.7. Facebook 120
3.6. Inne formy 132
3.6.1. Affiliate 132
3.6.2. Kupowanie ruchu 133
3.6.3. Remarketing i Retargeting 134

4. Newsletter 137
4.1. E-mail marketing 137
4.2. Jak nie wpaść do spamu? 139
4.3. Jak sprawić, że ktoś otworzy i przeczyta Twojego maila? 158
4.4. Treść wiadomości 161

5. Social Media 164
5.1. Post idealny 164
5.2. Najczęstszy błąd na Facebooku 169
5.3. Kupowanie interakcji 171

6. Video marketing 173
6.1. YouTube 173
6.2. Umieszczanie filmu poza YouTube 178
6.3. Zdobywanie zasięgu 185
6.4. Webinary 187
6.5. Crowdfunding 190
6.6. Vimeo i inne serwisy 191
6.7. Technologie jutra 191

7. Słowo pisane 194
7.1. Content marketing 194
7.2. Copywriting 197

8. Grafika 203
8.1. Technikalia 203
8.2. Internet 207
8.3. Estetyka 210

9. Zarządzanie kryzysowe 214

10. Analityka i podejście iteracyjne 218
10.1. Narzędzia analityczne 219
10.2. Ecommerce 224
10.3. Mailingi 224
10.4. Kliknięcia 225
10.5. Śledzenie przewijań 226

11. Aspekty prawne – prawo autorskie i ochrona danych osobowych 227
11.1. Najważniejsze zmiany wprowadzone przez RODO 235

12. Układanie strategii 240
12.1. Świat offline 241

Fin 243